fredag 11 augusti 2017

Välkomna till åk 5!


Vi startar med upprop och halv skoldag på onsdag den 16/8 kl.09.00 -12.00. Det serveras lunch i skolan.

Torsdag den 17/8 är det simtest vid Nälstabadet. Vi samlas klassvis vid bänkarna innan bron vid Viadukten med simkläder och handduk (och ev vattenflaska) följande tider: 5A kl. 08.00, 5B kl. 08.30 och 5C kl. 09.00. Efter simningen åker vi tillbaka till skolan och äter lunch. Skoldagen slutar ca. 13.30.

Fredag den 18/8 samlas vi vid stolpen utanför ingången till G enheten kl. 09.30 för att vandra iväg till Ripvidet där vi grillar korv. Skolan bjuder på korv och bröd. Eleverna få ta med sig en valfri och lämplig  dryck. Skoldagen slutar ca. 13.30.

Måndag 21/8 börjar eleverna 9.10 enligt schema.

Måndagen den 28/8 kl. 18.30 – 20.00  är det föräldramöte för åk 5 på enheten.

Utvecklingssamtalen genomförs i år den 4-5 september på eftermiddagarna med start kl. 12.00. Kallelse om tid för samtal kommer senast 14 dagar innan. (OBS! Ni kan inte boka tid via skolwebben pga byte av digital skolplattform).

Mentorer i de olika klasserna är:

5A Gunilla Edekrans och Jack Ardelius

5B Sara Nordquist och Staffan Bäcklund

5C Tobias Haglö och Peter Bejve
Har ni frågor vänd er i första hand till berörd lärare eller elevens mentor (se fiken Kontakt). Har ni övergripande frågor hör av er till Tobias Haglö, arbetslagsledare. 

Hej alla elever och föräldrar!
Eftersom jag har kommit in på speciallärarutbildningen på Stockholms universitet kommer jag inte att vara mentor och undervisa i åk 5.Det känns tråkigt att lämna er och arbetslaget, men jag ser fram emot att lära mig nya saker. Jag har kvar min anställning på Trollbodaskolan och kommer att arbeta emellanåt när mina studier tillåter. Jag vill tacka er alla för ett fint samarbete under åk 4.

Helena Norlin