torsdag 24 november 2016

Brev från rektor Gunnar Broo


Till vårdnadshavare med barn på Trollbodaskolan

 Hej,

Att vara rektor är förmodligen ett av de roligaste, mest stimulerande och meningsfulla arbeten man kan ha.

När jag blev sjukskriven i våras var min ambition att komma tillbaka till Trollbodaskolan efter sjukskrivningen, men verkligheten vill ibland annorlunda.

Efter närmare 20 års erfarenhet som rektor vet jag vad arbetet kräver och att min hälsa inte klarar av det nu så därför väljer jag att kliva av från rektorsjobbet på Trollbodaskolan.

 Rekrytering av ny ordinarie rektor har inletts och fram tills hen är på plats kommer Birger Sasse fortsätta som tillförordnad rektor.

 Skolutveckling är inget quick-fix utan det krävs ett långsiktigt, ihärdigt och strukturerat arbete för att nå framgång. Därför är det extra roligt att skolans betygsresultat varit det bästa någonsin både 2015 och 2016 och att resultatet ligger långt över snittet både i Stockholm och i landet.

Jag vill med det här brevet passa på att tacka för ett gott samarbete under de gångna åren och hoppas att skolan fortsätter att utvecklas på ett positivt sätt framöver.

 

 Gunnar Broo